SAHABAT2 SEPERJUANGAN

SAHABAT2 SEPERJUANGAN

Followers

Monday, January 2, 2012

HANYA KATA 2 UMNO GOK JE YANG BETUL???

Tak abis2 le menteri2 ni nak bukti..kalau di bagi bukti pun kan deme percaya pun...tunjuk le video ke,gambo ke....semua deme tak percayanya...dah jenis penipu dan pemutar belit...nak buat macam mana.

Samseng2 polis tu korang percaya le...ye lah dah satu geng dengan kome pun..kena le jaga ..rakyat juga le yang bersalah...hampehhhhhh


Timbalan Menteri Pengajian Tinggi Datuk Saifuddin Abdullah menggesa semua pihak termasuk aktivis mahasiswa agar tidak mengeluarkan kenyataan yang boleh menimbulkan fitnah dalam insiden yang berlaku di Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) awal pagi semalam.

Dalam satu kenyataan kepada The Malaysian Insider, Saifuddin berkata terdapat banyak kenyataan yang telah dikeluarkan melalui pelbagai medium kurang tepat.

Kata beliau, sepatutnya mana-mana pihak yang mahu bersuara perlu berhati-hati kerana dikhuatiri boleh mendatangkan fitnah.

“Saya meneliti pelbagai kenyataan oleh pelbagai pihak di pelbagai medium. Saya dapati terdapat kenyataan atau istilah tertentu yang digunakan adalah tidak tepat dan tidak sesuai.

“Saya seru semua pihak agar lebih berhati-hati mengeluarkan kenyataan kerana saya bimbang berlaku fitnah daripada insiden ini,” kata Saifuddin merujuk insiden tindakan polis terhadap demonstrasi menuntut kebebasan akademik oleh aktivis mahasiswa di UPSI.

Kumpulan mahasiswa yang terlibat mendakwa polis bertindak kasar semasa menghuraikan demonstrasi dengan memukul dan menahan mereka berikutan ingkar dengan arahan bersurai oleh polis.

Namun polis menafikan bertindak kasar terhadap aktivis mahasiswa itu yang mengadakan demonstrasi aman di UPSI.

Seramai 17 aktivis mahasiswa telah ditahan dalam kejadian pada pukul 2.30 pagi dan kesemua mereka dibawa ke balai polis Tanjung Malim.

Kesemua mahasiswa yang ditahan telah dibebaskan semalam.

Seorang mahasiswa, Muhammad Safwan Anang, Presiden Presiden Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (Bebas) dikatakan dipukul, ditumbuk dan ditendang sehingga tidak sedarkan diri.

Tambah Saifuddin, sekiranya ada pihak yang tidak berpuas hati boleh membawa bukti dengan menggunakan saluran yang betul termasuk melalui Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (Suhakam).

“Mahasiswa ada hak bersuara tapi perlu dengan cara sesuai. Polis ada terjawab menjaga keamanan dengan cara tertentu. Saya yakin tiada permusuhan antara kedua-duanya.

“Pihak-pihak yang tak puas hati dalam insiden ini wajar tampil dengan bukti masing-masing. Saluran menyuarakannya ada contohnya melalui Suhakam,” katanya.

No comments:

Related Posts with Thumbnails