SAHABAT2 SEPERJUANGAN

SAHABAT2 SEPERJUANGAN

Followers

Tuesday, December 15, 2009

SEMINAR MEMPERKASA DEWAN MUSLIMAT PAS.

AF Ustaz Mustafa Shaari sedang memberi kata-kata semangatnya kepada muslimat yang kena ada persiapan diri iaitu aqidah yang paling utama,beliau menyarankan juga supaya diperbanyakkan bengkel-bengkel,kefahaman dari segala segi harus dipertingkatkan,isu-isu semasa contohnya isu Perak yang semestinya semua muslimat dapat memahaminya agar dapat diolah bila berdepan dengan masyarakat yang ingin tahu kebenarannya.Seterusnya beliau telah merasmikan program tersebut.


YB Senator Mumtaz Mohd Nawi dalam pembentangannya mengharapkan muslimat mempunyai daya saing yang tinggi untuk mengatasi pihak lawan,kerana katanya kita mempunyai potensi untuk mentadbir cuma kita perlu lebih bersedia dan menimba lebih banyak pengalaman dan sentiasa bersedia menghadapi apa jua halangan yang datang.Pendekatan yang dibawa oleh DMP adalah untuk menyatupadukan rakyat menjadi lebih islamik.


YB Prof Wan Maseri dalam ucapannya banyak menyarankan agar muslimat banyakkan berdoa memohon dengan sentiasa menyebut nama Allah.Katanya lagi muslimat mesti mengikut kesesuaian dalam mengatur agenda,berjuang jangan mengikut nafsu,jangan terlalu ghairah mencari kemenangan hingga tersasar hanya kerana hendak merebut kerusi.


Antara para peserta Muslimat di pelusok negeri Perak berkampong di Kompleks PAS Kuala Kangsar bagi membincangkan satu agenda yang amat penting untuk dirancangkan.





Pada 12 & 13/12/09 Dewan Muslimat PAS Negeri Perak telah menganjurkan Seminar Memperkasakan Dewan Muslimat. Diantara pengisian program ialah Pentas Penceramah Muslimat, Munaqasyah Ucap Tema Ketua DMPP yang disampaikan oleh YB Senator Mumtaz Md Nawi dan Taklimat & Pembentangan Pelan Induk DMP oleh YBhg Prof Dr Wan Maseri .

Program yang begitu banyak manafaat ini diharap supaya dapat disebarkan dan dibincangkan di dalam semua peringkat,kerana muslimat adalah satu sayap yang akan membawa kemenangan Islam untuk mentadbir negara ini.

No comments:

Related Posts with Thumbnails