SAHABAT2 SEPERJUANGAN

SAHABAT2 SEPERJUANGAN

Followers

Monday, December 14, 2009

IJTIMAQ BULANAN PAS KAWASAN TAPAH DI SG LESONG,TAPAH.









Pas Tapah telah mengadakan Ijtimak bulanannya pada 11.12. 2009 hari jumaat yang lalu bertempat di Markaz Cawangan Pas Kg Hj Dahlan,Sg Lesong.

Pada bulan ini Penceramah jemputan dari Kelantan iaitu AF Ustaz Afnan telah di panggil untuk memberi tazkirah.Majlis pada malam itu telah dipengerusikan oleh Ustaz Abdul Malek selaku Pengerusi Lajnah Tarbiyah dan Perkaderan Pas Tapah.

Yang DiPertua PAS Kawasan Tapah dalam ucapan aluannya mengalukan kehadiran semua
ahli-ahli Pas di setiap Dewan dan Cawangan khususnya Ust. Afnan yang sanggup datang dari Kelantan negeri Serambi Mekah mudah-mudahan membawa keberkatan kepada semua yang hadir khususnya kepada PAS Cawangan Kg. Hj. Dahalan yang kali pertama mengadakan majlis ijtimaq ilmu.

Beliau juga mengucapkan syabas pada cawangan Kg.Hj. dahalan yang bersedia menjadi tuan rumah dan berharap semoga Pas Cawangan akan bertambah maju seterusnya dalam berdakwah untuk menyampaikan Islam pada masyarakat khususnya di Kg. Hj. Dahalan dan Sg. Lesong ini.

Ust. Afnan dalam kuliahnya telah menekankan bab aqidah dan menyeru supaya semua pejuang Islam memperkukuhkan iman dan aqidah. Beliau menyatakan dalam mathematik 5-1=4 tetapi dalam Islam tolak satu boleh jadi kufur dan murtad. Hidup kita mestilah berpandukan Al-Quran dan memperjuangkan agar Hukum Al-Quran tertegak dimuka bumi ini. Beliau menafsirkan Ayat Yaasin, Al-Baqarah, Munafikun dan lain-lain. Beliau juga menyatakan perasaannya yang terasa berbeza apabila dapat bersama dengan semua yang hadir malam itu daripada kuliah beliau dibandar khususnya di Kuala Lumpur.


Semua yang hadir terasa mendapat suntikan ilmu dan semangat untuk memperkukuhkan keimanan pada Allah dan terus memperjuangkan Islam dengan beberapa selingan kelucuan penyampaian yang dapat menarik perhatian yang hadir. Majlis diakhiri dengan Solat Isyak Berjamaah dan Jamuan Makan Nasi Talam yang dapat mengeratkan rasa ukhwah sesama jemaah yang hadir. Mengikut kata Ust. Malek bulan Januari 2010 Pas Cawangan Tapah Road telah menempah untuk diadakan Ijtimaq di sana pulak pada hari jumaat minggu kedua yg akan diberitahu kelak tempatnya. InsyaAllah.

No comments:

Related Posts with Thumbnails