SAHABAT2 SEPERJUANGAN

SAHABAT2 SEPERJUANGAN

Followers

Tuesday, December 30, 2014

BANJIR 2014 YANG MEMILUKAN....SEMOGA ALLAH MENGAMPUNI DOSA2 KITA

 Jadikan iktibar atas segala yang berlaku ini sebagai balasan terhadap hamba-hambanya yang masih ingkar dan sudah jauh dengan roh islam.

Banjir besar yang melanda negara kita begitu meruntun hati,kepada kita yang tidak merasainya mungkin tidak  begitu hebat tamparannya namun pada mereka yang mengalaminya tentu amat terasa keperitannya.

Bersamalah kita berdoa untuk ketabahan dan kesabaran mangsa2 banjir,namun  teruskan memberi bantuan dari segi tenaga ,kewangan dan apa jua yang termampu oleh kita.Mereka sangat 2 mengharapkan bantuan dari kita baik dari segi fizikal atau mental.

Semua yang berlaku adalah peringatan Allah terhadap hamba2nya....janganlah kita leka dan lalai dengan  kehidupan duniawi tapi penuhilah hidup kita sentiasa mengingati dan melakukan  kerja2 yang diredhai Allah.Jangan musnahkan alam kita dengan tangan kita sendiri....sesungguhnya perbuatan kita yang buruk akan mendapat balasan yang lebih buruk dari Allah.

Peringatan untuk kita bersama2....bantulah mereka yang memerlukan,mereka telah kehilangan segala2nya,hanya Allah sahaja tempat kita memohon....










No comments:

Related Posts with Thumbnails