SAHABAT2 SEPERJUANGAN

SAHABAT2 SEPERJUANGAN

Followers

Friday, July 29, 2011

USTAZ NI AKAN LEBIH 'MANTOP' KALAU SERTAI PAS


Isu pemecatan Ustaz Zamri yang mengendali rancangan ‘Adik & Al-Quran’ dari TV9 hangat diperkatakan. Ianya bermula daripada penyebaran gambar hos TV9 itu terlibat dengan Himpunan BERSIH 2.0 pada 9 Julai lepas gara-gara sifat hasad dan dengki barua-barua Umno-BN. Baca di sini.

Di sebalik pemecatan itu, kita dapat mengambil satu iktibar di akan keikhlasan pemimpin Umno-BN terhadap kemajuan Islam dan agamawan di negara ini.

Bagi blogger-blogger murahan Umno-BN, mereka ini tidak mengerti erti hak kebebasan yang termaktub dalam perlembagaan. Mereka hanya pandai menyebut patuh kepada perlembagaan negara tetapi bodoh terhadap isi yang terkandung dalam perlembagaan.

Jika cerdik, tak pula dihalang hak Ustaz Zamri untuk berhimpun yang pasti ada termaktub dalam perlembagaan (Artikel 10). Mereka ini hanya mempunyai sifat dengki sehingga menyerlahkan kebodohan mereka sehingga secara bodoh menyatakan Ustaz Zamri perlu ‘dikeluarkan’ dari TV9 kerana dia banyak memperolehi nikmat daripada hasil penyertaannya dengan anak syarikat Media Prima yang majoriti sahamnya adalah hak milik UMNO Malaysia. Kalau dah hak milik Umno, kenapa tak letak je label, hanya untuk ahli Umno sahaja.

Buat pemimpin atasan Umno-BN pula, ini semua menjelaskan hakikat sebenar yang mereka ini hanya berlakon untuk meluahkan pujian kepada para ilmuan agama dan agama Islam itu sendiri. Golongan agama yang terpalit dengan tahi Umno-BN dipujinya tinggi-tinggi walaupun hakikat sebenar ilmu tak seberapa.

Dalam kes Ustaz Zamri, beliau dinobatkan ‘mantop’ hanya ketika tiada orang tahu pendiriannya, tetapi selepas melihat terlibat dengan BERSIH 2.0, segala pujian telah bertukar cacian dengan sekelip mata.

Kerana dilihat melawan arus kerajaan Umno-BN, mereka akan ditolak ke tepi. Konon menyalahi polisi syarikatlah, apa lah.

Tapi yang tak memberi kesan kepada kuasa Umno-BN seperti program hiburan melampau, tayangan video lucah, rancangan merosakkan akhlak tidak pula menyalahi polisi syarikat bahkan dibiarkan bertambah-tambah bak cendawan tumbuh selepas hujan. Umno-BN memang hipokrit!

Bagi blogger murahan Umno, mereka kisah apa kalau rancangan berbentuk agama dihentikan. Mereka hanya akan meronta dan marah bila rancangan hiburan, pergaulan bebas, dedah sana-sini dihentikan.

2 comments:

kalamnurani said...

UMNO mana mau orang agama, diguna untuk kepentingan diri nak kata baik saja, bila nampak ada kecenderungan ke arah kebenaran terus buang macam tak pernah jumpa. sama macam nasib 4o ulama Muda UMNO

Anonymous said...

jangan bimbang..Ustaz ni merupakan Ketua Pemuda PAS Selayang..dah lama join PAS

Related Posts with Thumbnails