SAHABAT2 SEPERJUANGAN

SAHABAT2 SEPERJUANGAN

Followers

Friday, May 6, 2011

AKIBAT BEBANAN TERLALU BERAT....RIBUAN RINGGIT TERBANG...

http://buletinonline.net/images/stories/berita46/pentasrosmah.JPG-Pentas Rosmah RM250,000, peniaga rugi kerana Najib....???

Kos pentas Pandu Puteri Turun Padang Bersama Masyarakat Nelayan, untuk program isteri Perdana Menteri, Rosmah Mansor, adalah bernilai RM250,000.00

Program yang diadakan pada Sabtu 30 April, di Padang Astaka Seberang Pintasan, Dungun, adalah program berkembar lawatan suaminya, Presiden Umno, Najib Razak, ke Dewan Undangan Negeri (Dun) Manir dan Bukit Tunggal.

Dengan harga pentas yang begitu mahal, Rosmah yang juga adalah Yang Dipertua Persatuan Pandu Puteri Malaysia kini menjadikan pergerakan sukarelawan itu sebagai pergerakan elit.[Gambar kiri]

Lawatan Najib dan Rosmah itu, didakwa menyebabkan rakyat kerugian beribu-ribu ringgit.

Bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Rantau Abang, Ustaz Azman Shapawi Abd Rani berkata program Rosmah itu adalah program biasa tetapi melibatkan perbelanjaan melampau.

Ia perlu ditegur kerana, katanya, dalam keadaan ekonomi serta kewangan negara yang ‘lemah’ tiba-tiba pemimpin bersikap boros.

“Saya rasa tidak seronok apabila ada sumber mengatakan kos perbelanjaan pentas sahaja hingga mencecah melebih RM200 ribu.

“Jika diambilkira semua kos perbelanjaan yang digunakan wang rakyat untuk program melibatkan isteri PM, Datin Rosmah Mansor itu boleh mencecah RM500 ribu atau RM1 juta,” ujarnya ketika dihubungi






No comments:

Related Posts with Thumbnails