SAHABAT2 SEPERJUANGAN

SAHABAT2 SEPERJUANGAN

Followers

Wednesday, December 2, 2009

PAS TAPAH TEMBUSI KUBU KUAT UMNO DI SG LESONG,KG HAJI DAHLAN.

Dalam ucapan Hj Nizar menyarankan wajib ahli Umno meninggalkan BN yang kejam,mengamalkan rasuah,melakukan pembunuhan,mengasingkan politik dan agama serta menanamkan syirik pada hati orang melayu.Umno juga parti yang melawan Tuhan,melakukan pembunuhan serta melakukan rampasan kuasa yang haram disisi islam.

Dalam ceramahnya juga Hj Nizar menyelar Umno yang menggunakan SPR, polis serta badan2 kerajaan yang lain demi kepentingan politik mereka.Beliau juga memberitahu bahawa sepanjang pemerintahan PR di Perak hasil2 negeri meningkat disebabkan kerajaan mengamalkan tender terbuka ,kutipan zakat yang tinggi serta dalam pembentangan audit negara baru2 ini pencapaian 5 negeri yang ditadbir PR menunjukkan peningkatan yang amat baik.Kemelut di Perak tidak ada cara penyelesaiannya kecuali hanya dengan pembubaran Dun,kerana 92% rakyat meminta Dun dibubarkan bagi memilih kerajaan yang selayaknya memerintah Perak.

Duduk dari kiri Ketua Penaja Pas Cawangan Sg Lesong,Saudara Idris,Dr Khairuddin,Saudara Rahim Nordin Dan Hj yusof Noor .

Muslimat berada di bawah pokok,mendengar dengan penuh perhatian dan minat setiap butiran yang dilontarkan para penceramah.

Antara hadirin yang memenuhi ruang markaz Pas Sg Lesong.

Dibawah pokok durian yang gelap juga terdapat hadirin yang mendengar dengan penuh perhatian.




Pada 28 November 2009 bersamaan 11 Zulhijjah,Pas Tapah telah berjaya menubuhkan satu lagi Cawangannya di bawah Dun Air Kuning dalam Parlimen Tapah.Sungai Lesong di Kampong Haji Dahlan adalah kubu kuat Umno di Tapah,namun telah berjaya ditembusi oleh mereka yag amat memerlukan perubahan dan sudah jijik dengan umno.

Ketua Penajanya Encik Idris dan bersama dengan rakan-rakanya telah berjaya menubuhkan cawangan disini dengan 30 orang ahli,walaupun menerima berbagai halangan serta ugutan. Pada siang harinya sebanyak 5 ekor lembu telah dikorbankan diperkarangan Markaz Sg Lesong,dan sebelah malamnya telah diadakan ceramah isu semasa.Malamnya juga pihak penganjur telah berbesar hati menyediakan nasi bungkus kepada mereka yang hadir.

Saya berkesempatan di malam itu berbicara dengan seorang penduduk disitu yang menceritakan tentang ketua cawangannya yang banyak menghadapi tentangan terutama dari ahli keluarganya sendiri.Beliau juga pernah di halau dari situ oleh iparnya kerana aktif dan menubuhkan Pas di situ,hingga kini pun beliau masih dipulaukan oleh keluarga dan rakan-rakannya.Namun kini dengan tertubuhnya Pas disitu akan mencelikkan mereka2 yang selama ini dibutakan dengan omongan palsu oleh pemimpin umno yang terus menekan dan menindas mereka selama ini.

Pada malam itu juga ,pihak polis agak ramai dari biasa disebabkan ada berita bahawa umno telah membuat protes dan disebabkan risau apa2 berlaku maka polis dikerahkan berada disitu bagi mengawasi apa jua perkara yang tidak diingini berlaku.Alhamdullilah program pada malam itu berakhir dengan baik tanpa sebarang gangguan.

1 comment:

anakmuaallaf said...

Salam DMPTapah,
Alhamdulillah dan tahniah berjaya menakluki kubu UMNO

Related Posts with Thumbnails