SAHABAT2 SEPERJUANGAN

SAHABAT2 SEPERJUANGAN

Followers

Tuesday, December 8, 2009

MAJLIS BERKHATAN BERAMAI-RAMAI PAS TG KERAMAT.

Pemeriksaan percuma juga telah dibuat pada hari tersebut.


Ibubapa yang menanti dengan tenang anak-anak mereka dikhatankan.

Pelamin juga disediakan bagi meraikan anak-anak tersebut.hijo putih....emmmm memang sesuai.

Dr Razi Othman selaku Pengerusi Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan Pas Tapah sedang menjamu selera,beliau jugalah yang telah mengkhatankan kanak-kanak tersebut.

INFO

Alhamdullilah,pada 6.12.09 satu program khatan beramai-ramai telah diadakan oleh Pas Tg Keramat. Majlis dimulakan dengan bacaan surah yasin dan doa selamat lebih kurang jam 11.00 pagi dengan kehadiran lebih kurang 200 orang penduduk tempatan.

Seramai 22 anak-anak yang akan di khatankan ,telah dijamu dulu dengan pulut kuning dan hidangan istimewa bagai meraikan pengantin.Para tetamu yang hadir juga telah dihidangkan dengan jamuan oleh penganjur,seekor lembu ditumbangkan untuk mengadakan kenduri tersebut.

Ketua Cawangan Pas Tg Keramat ,Saudara Hanif b. Osman berkata,program ini adalah kali ke 4 telah diadakan dan InsyaAllah tahun depan akan dibuat dengan lebih meriah lagi .Pada tahun depan juga katanya,telah ada senarai kanak-kanak yang didaftarkan untuk dikhatankan.

YDP Tapah Saudara Abdul Rahim b. Nordin mengucap tahniah dan syabas pada PAS Cawangan Tg Keramat, PASTI, Ibubapa dan keluarga serta masyarakat kampong Tg Keramat yang berjaya menganjurkan majlis seperti ini.Mudah-mudahan ianya mendapat keberkatan Allah dan mengeratkan lagi hubungan para penduduk sekitar Tg Keramat.

No comments:

Related Posts with Thumbnails