SAHABAT2 SEPERJUANGAN

SAHABAT2 SEPERJUANGAN

Followers

Tuesday, August 18, 2009

SANTAI BLOGGERS --TERJALIN UKHUWAH .

Senarai blog para bloggers yang hadir pada petang itu.....setengahnya gambo ni dari blog ajijoi.


PJ PAS Perak Hj Abu Bakar Hussien merasmikan program pada petang itu serta menyampaikan amanatnya .Antara intipati ucapan beliau ialah gerak gempur diperlukan untuk menyampaikan maklumat mana yang benar dan tak benar kepada masyarakat.Beliau juga mengingatkan para blogger menulis yang benar serta jujur dan mempunyai nilai yang tersendiri.Berita yang ingin disampaikan mestilah menepati dan diterima oleh orang ramai,mempunyai bahasa yang menarik dan jangan ada unsur populariti.


YB Khalil Idham Lim Ketua Penerangan Pas Perak sedang memberi kata-kata aluan dan serta mengalu-alukan kehadiran semua bloggers.


Antara bloggers muslimat yang hadir,anakmuallaf,DMP Kuala Kangsar,Ummiaini,Ummuaiman,DMP Kampar dan aku le......


Bergambar kenangan bersama isteri YB Khalil Idham, Ummu Aiman dan Ummiaini,banyak cerita kami hari tu,tak sempat nak habis,kite sambung nanti ye.....


Belakang tu sungai yang mengalir jernih dan sejuk,airnya masih bersih dan tidak tercemar.Lain kali aku mesti pegi lagi ni,hari tu tak sempat nak rendam kaki pun.

Program baru aje nak bermula.....



INFO

Pada sabtu yang lepas 15 ogos 2009 hari sabtu aku berkesempatan mengikuti program yang dianjurkan oleh Lajnah Penerangan Pas Perak iaitu Santai Bloggers yang diadakan di Kem Haniffa,Kampong Jahang,Gopeng. Perjalanan kesana tidaklah begitu susah untuk dicari pun,kebetulan aku dah pernah kesana berbelas tahun yang lalu,cuma terlajak lorong aje le.

Aku sampai tepat pukul 3.00 petang,kehadiran pun tak ramai lagi,aku disambut anakmuallaf dan kami berbual sambil makan buah dokong ditepi sungai .Cuaca agak terik juga petang tu.Buah durian telah dibeli oleh YB Khalil Idham di Parit,kat kebun tu dah abis kot,aku tengok pokok aje yang tingge.Disebabkan aku tak gemo durian jadi makan aje le buah dokong tu.

Hari dah pukul 4 .00 program belum mula lagi,yang mandi tu tak naik lagi,syok beno berendam,program dimulakan juga sementara menanti PJ dan ada antara yang lewat hadir kerana ade yang sesat sampai ke kampar dan tersilap jalan.

Alhamdullilah program berakhir dengan jaya dan meriahnya,dan dapatlah aku mengenali bloggers2 Pas Perak walau tak semua yang dapat menghadirkan diri.Dan ini adalah pengalaman yang begitu indah dan banyak pengetahuan yang dapat aku kutip dan titipkan sebagai pengajaran dan kenangan abadi.

No comments:

Related Posts with Thumbnails