SAHABAT2 SEPERJUANGAN

SAHABAT2 SEPERJUANGAN

Followers

Tuesday, December 6, 2011

NAJIB PERINTAH 'SAMSENG2' NI PERTAHANKAN BN


Kalau tengok kan lambang nya...hebat AMAL MAKRUF NAHI MUNGKAR...tapi nengokkan ahli2 nya...HAMPEHHHHHHNi geng2 samseng yg diminta oleh najib untuk pertahankan umno...rupe dah memang samseng,kaki pukul boleh le deme ni...Suka buat provok dalam apa jua perhimpunan yang dianjurkan PR..

Kalau nengok kan memang hebat deme ni...tapi cakap je le,bertempik2 tak kene tempat...jadi alat umno je lah....


Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah Malaysia (Pekida) diseru membantu mengekalkan kelangsungan kerajaan sedia ada bersesuaian dengan piagam pertubuhan itu yang mendokong kerajaan yang memerintah.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata pemerintahan kerajaan (Barisan Nasional) dewasa ini adalah selari dengan matlamat dan tujuan Pekida ditubuhkan.

Justeru beliau mahu Pekida menjalankan tanggungjawab untuk mempertahankan kerajaan memandangkan tiada pemerintahan lain yang dapat menjamin masa depan negara.

“Tiada pilihan lain selain tegakkan pemerintahan sedia ada. Tanggungjawab yang digalas Pekida atas jemala adalah untuk mempertahankan pemerintahan sedia ada.

“Apa akan jadi pada umat Islam jika pemerintahan tersungkur dan rebah. Apa akan jadi pada Islam jika hilang taring?

“Asas dan pokok adalah berjuang untuk kelangsungan kuasa jika kuasa terlepas segala cita-cita terkubur dan masa depan akan bertukar jadi gerhana. Ini kerana asas untuk menjadi bangsa yang mulia dan bermaruah bergantung kepada pemerintahan sedia ada.

“Ia akan jadi realiti dan kenyataan jika ada kuasa,” katanya di hadapan 10,000 hadirin pada Majlis Perhimpunan Perdana Pekida Malaysia di Politeknik Sultan Abdul Aziz Shah di sini hari ini.

Tegas Najib, pilihan alternatif yang ditawarkan oleh pembangkang belum tentu dapat menjamin kedudukan Melayu dan Bumiputera.

Pembangkang hanya berperanan untuk meruntuhkan apa yang dibina oleh kerajaan selama ini.

“Pembangkang tawarkan sebagai pilihan alternatif. Adakah mereka lebih baik? Adakah mereka boleh jamin kedudukan Melayu tidak terhakis. Bagaimana kedudukan agama?,” soal beliau lagi.

“Belum ada kuasa mereka sudah runtuhkan apa yang kita bina. Sebab itu kita sangsi seandainya mereka (pembangkang) ada kuasa,” katanya lagi.

Beliau turut memberi peringatan kepada Pekida agar terus merapatkan barisan jika enggan Melayu jatuh seperti sejarah empayar Melaka yang terkenal suatu masa dulu.

“Rapatkan barisan….sejarah dah tunjukkan bahawa empayar Melaka bersengketa sebab ada pengkhianat.

“Segala nikmat boleh terlepas angkara kita. Ini ada dalam pengajaran peradaban manusia. Kita tidak mahu bangsa kita jadi bangsat dan dibuli. Kita perlu pastikan selepas pilihan raya umum ke 13 (PRU-13) kerajaan kekal di Putrajaya,” katanya.

No comments:

Related Posts with Thumbnails