SAHABAT2 SEPERJUANGAN

SAHABAT2 SEPERJUANGAN

Followers

Monday, March 7, 2011

PERJUANGAN YANG BELUM SELESAI...........

Firman Allah dalam surah Yusuf ayat 21 bermaksud:"Dan Allah jua yang berkuasa terhadap urusannya tetapi kebanyakkan manusia tidak mengetahuinya".

Apa jua yang kita lakukan mestilah seikhlas mungkin,kekalahan tidak harus menjadikan kita lemah dan patah semangat,Allah yang mengetahui segalanya,bersamalah kita bermuhasabah pada diri kita sendiri.Kenapakah kemenangan belum berpihak kepada kita,banyak faktor untuk kita rungkaikan,adakah ia kesalahan kita,adakah kita ini terlalu lemah,terlalu mengikut prosedur dan undang-undang yang mengundang masalah buat kita.

Kita bekerja untuk menegakkan Islam,menentang kezaliman iaitu kemungkaran yang begitu beleluasa,namun kita belum dapat kemenangan itu..ayuh para pejuang jangan kita lalai lagi,jangan kita duduk bersimpuh rapi,jangan kita tidur lena hingga musuh mencari jalan membinasakan kita.

Musuh Islam sebenarnya adalah orang Islam sendiri,yang menentang agama sendiri,yang menghina kaumnya sendiri,yang menghina Rasullullah yang membawa Islam,mereka tidak gentar dengan seksaan kubur dan perhimpunan di mahsyar.Mereka tetap melakukan penganiayaan,menipu,memeras ugut,fitnah dan sebagai macam kezaliman dan kemungkaran untuk memperbodohkan rakyat.

Masih ramai rakyat yang belum sedar atas semua itu,sampai bila rakyat boleh dibodohkan dan di tarik bagai lembu dicucuk hidung,sedih melihat insan seagama diperlakukan umpama itu.Tapi itulah hakikat yang perlu dilalui oleh kita sebagai pejuang Islam yang masih menanti sinar kemenangan menjelma,masih lama lagikah ?

Perjuangan ini mesti kita teruskan walau beribu kali kita tewas di medan ini,namun kita mesti cekalkan hati dan terus berusaha untuk memberi yang terbaik,melakukan sesuatu untuk kemenangan Islam adalah saat yang terindah dan tidak dapat dilupakan walau ia penuh ranjau berduri dan berliku namun ia tetap aku lalui.

Kemenangan Islam mesti dicari,ia pasti datang membawa kebahagian yang begitu indah,yang tidak dapat digambarkan kecuali ia berlaku nanti di hadapan kita.Saat itu mungkin kita merasainya dengan penuh keinsafan,dengan penuh kesyukuran...wahai pejuang-pejuang yang ikhlas ,bersama kita teruskan kerja-kerja indah kita,walau bukan mudah tapi pembalasannyanya nanti tentu tidak dapat kita bayangkan.

Firman Allah:" Sesungguhnya pimpinan kamu ialah Allah dan Rasulnya dan orang-orang yang beriman yang mendirikan solat dan menunaikan zakat sedangkan mereka ruku'(tunduk menjunjung titah perintah Allah dan Rsulnya).Dan sesiapa yang menjadikan Allah dan Rasulnya dan orang-orang yang beriman sebagai pimpinannya maka sesungguhnya Parti Allah itu akan mendapat kemenangan". (surah Al Maidah ayat 55-56)

No comments:

Related Posts with Thumbnails