SAHABAT2 SEPERJUANGAN

SAHABAT2 SEPERJUANGAN

Followers

Thursday, February 17, 2011

EN MUHAMMAD ATAU CHE MAT TEKSI KEMBALI KE RAHMATULLAH....

Seorang yang mesra kepada sesiapa saja,gambar ini adalah dari album konvoi pakatan rakyat di Tapah .


Allahyarham duduk dikanan sekali,bergambar bersama YB Khalil Idham Lim sewaktu mesyuarat agung Pas Kawasan Tapah tahun lepas.


Antara sahabat handai dan masyarakat setempat yang hadir pada hari pengebumian beliau semalam.


Agak lewat untuk aku maklumkan mengenai kembalinya seorang ahli Pas yang sangat besar pengorbanannya kepada Pas Kawasan Tapah.Encik Muhammad B.Muhammad Taib berusia 57 tahun atau lebih mesra di panggil Che Mat Teksi telah kembali ke rahmatullah pada tengah malam semalam di hospital Bainun Ipoh akibat sesak nafas.

Jenazah beliau telah dikebumikan di Tanah Perkuburan Jalan Damai ,Tapah selepas solat asar petang semalam.Talkin telah dibacakan oleh NYDP Pas Tapah Ustaz Abdul Malek Muhammad dengan begitu sebak sekali dan sehingga menitis airmata,menangisi pemergian sahabat yang dikasihi yang melalui jerit getir dalam perjuangan sejak di zaman muda lagi.

Allahyarham juga adalah Ketua Pas Cawangan Bukit Indah,Tapah seisi 2009-2011 dan merangkap AJK Lajnah Tarbiyah Pas Tapah.Allahyarham juga pernah menyandang jawatan sebagai Bendahari Pas Tapah seketika dulu. Beliau meninggalkan seorang isteri Puan Kharidah bt Ismail dan dua orang anak .

Saya bagi pihak DMP Tapah dan semua ahli-ahli Pas ingin merakamkan salam takziah kepada keluarga Allahyarham dan bersama-samalah kita mendoakan moga rohnya ditempatkan bersama orang-orang yang soleh.

Sesungguhnya pemergiaannya satu kehilangan yang besar pada Pas Tapah,komitmen dan istiqamahnya pada perjuangan tidak pernah luntur sejak beliau bersama Pas .Beliau bukan sahaja dikenali oleh ahli-ahli Pas tapi beliau juga amat dikenali dan disegani dikalangan rakan-rakan sekerja dan juga penumpang-penumpag di sekitar Tapah dan Cameron Highland yang menaiki teksinya.

No comments:

Related Posts with Thumbnails