SAHABAT2 SEPERJUANGAN

SAHABAT2 SEPERJUANGAN

Followers

Friday, October 15, 2010

ROSMAH LAGI BESO DARI SAR....


http://buletinonline.net/images/stories/berita35/mahfuzbajet.gif- Peruntukan 'Rosmah' lebih besar dari Sekolah Agama Rakyat (SAR)
Dalam pembentangan Bajet petang Jumaat 15 Oktober, Perdana Menteri Dato' Seri Najib Razak mengumumkan peruntukan RM111 juta untuk program PERMATA yang dinaungi oleh Rosmah.

Sejurus pengumuman tersebut, Naib Presiden PAS, Dato' Mahfuz Omar yang juga Ahli Parlimen pokok Sena, berang lalu dengan kuat menjerit “Rosmah! Rosmah!”.

Keberangan Mahfuz adalah kerana projek Permata yang keseluruhannya di kuasa Rosmah Mansur mendapat peruntukan bajet yang lebih besar daripada peruntukan yang diberikan kepada sekolah-sekolah agama rakyat.

Sekolah agama rendah dan menengah hanya mendapat peruntukan RM95 juta kurang 16 juta dari RM111 juta yang diperuntukkan untuk 'Rosmah'.

Selain itu, Rosmah yang tidak mempunyai sebarang jawatan rasmi, menjadi orang yang paling berkuasa ke atas program PERMATA.

Program Permata pula, suatu projek peribadi Rosmah sudah bertukar menjadi projek kerajaan Malaysia dan mendapat bajet 'istImewa'.

No comments:

Related Posts with Thumbnails