SAHABAT2 SEPERJUANGAN

SAHABAT2 SEPERJUANGAN

Followers

Tuesday, August 4, 2009

UNIT AMAL TAPAH DIBEBASKAN DENGAN JAMINAN RM500 SEORANG

1 Ogos dah tiga hari berlalu dan peristiwa ini akan tetap terpahat di kepala kita,walaupun aku tak berkesempatam untuk bersama namun banyak maklumat yang aku perolehi baik dari intenet,rakan yang menyertainya dan sumber-sumber yang lain.

Pada malam hari yang sama juga, abang aku Abdul Razak dilepaskan tanpa syarat setelah disoal siasat kerana tiada apa-apa bukti untuk di buat kes,hanya menjumpai 'VEST' bertulis 'UKEP' sahaja didalam beg beliau.Kebetulan pada hari tersebut ,beliau dalam perjalanan ke Pejabat Pas Jalan Raja Laut untuk mengiringi Tuan Presiden ke Demo tersebut,apabila turun sahaja dari LRT bersama tiga rakannya yang lain ,beliau terus di cekup dan di bawa ke IPD Cheras.

Pada pukul 4 petang beliau menghubungi aku,mengatakan banyak trak masuk membawa ramai lagi ahli demo termasuk Saudari Aiman Athirah dan pimpinan lain serta muslimat.Dimaklumkan juga mereka yang di tahan di situ diberi makan tengahari pada pukul 4 petang dengan lauk ayam,kira sedap juga le tu. Mereka yang di tahan bertambah ramai ,dan mula pukul 8 malam beransur -ansur ahli demo dilepaskan,mungkin pihak polis dah tak lalu nak tanggung makan.

Aku juga mendapat maklumat awal melalui laman blog Perisik Rakyat,mengenai nama-nama mereka yang ditahan awal pagi lagi,mereka sudah tentulah Unit Amal dari Tapah kesemuanya 30 yang kesana tapi 13 orang yang ditangkap,apabila mereka hendak menuju ke Taman Melewar untuk di beri taklimat.

Alhamdulillah,semuanya telah dibebaskan dengan jaminan sebanyak RM 500 seorang petang semalam,nama Unit Amal yang di tahan:

1.Shahrul Iman b.Mohd Salleh
2.Ikhwan b. Ikram
3.Ahmad Abdul Wahab B. Abdul Rahman
4.Kamal Nadhir b. Kadeni
5.Abu Ubaidah b. Jalaludin
6.Mohammad Sholihin b. Mat Salleh
7.Farizzudin Hazman b. Kadeni
8.Saad Musa
9.Mohammad Helmi Hassan
10.Mohammad Hafizuddin b. Mohd Ghazali
11. Mohd Lokman b. Ahmad Nawi
12.Mohd Fadzil b. Jan Jam
13.Shamsul Anuar b. Nordin

Jadikan peristiwa ini sebagai landasan untuk melengkapkan lagi perjuangan kalian semua.Harapan aku mereka semua akan tetap beristiqamah dan beriltizam dengan lebih kuat lagi dalam meneruskan perjuangan ini. Mereka adalah bakal pimpinan yang akan menerajui PAS nanti. InsyaAllah.TAKBIR.

No comments:

Related Posts with Thumbnails