SAHABAT2 SEPERJUANGAN

SAHABAT2 SEPERJUANGAN

Followers

Monday, August 10, 2009

GAMBAR MAJLIS KESYUKURAN 10 TAHUN PAS CAWANGAN KG PETALIN BARU,BIDOR.

Timbalan Di Pertua PAS Kawasan Tapah Tuan Hj Yusof Noor sedang memberi ucapan dan sebelah kanan beliau Ketua Pas Cawangan Kg Petalin. Beliau mengucapkan tahniah kepada Pas Cawangan dan berharap agar lebih kuat usaha di buat untuk menarik lebih ramai lagi menjadi ahli Pas dengan mengadakan program kemasyarakatan.


Pas Cawangan juga prihatin terhadap mereka yang memerlukan dengan menyediakan sedikit sumbangan dan bantuan.





Ini semestinya ade,kalau idak tak berserilah majlis....bihun sup,cucur udang memang menyelerakan,tambah hari pun panas.


Antara ahli -ahli cawangan yang hadir,ada gak orang umno yang dijemput,datang gak deme.



Ahli-ahli yang datang memberi suntikan semangat dalam meneruskan perjuangan.



Petang sabtu lepas Pas Cawangan telah menyambut ulang tahunnya yang kesepuluh.Majlis dimulakan dengan ucapan Ketua Cawangan Saudara Awaludin b Hj Ismail merangkap Ketua Penerangan Pas Kawasan Tapah,beliau menceritakan serba sedikit tentang bagaimana wujudnya Pas di kampong ini dan kepayahan yang terpaksa dilalui bersama para ahli yang mula-mula bersama menubuhkan Pas di kampong ini.

Sebenarnya Pas Cawangan ditubuhkan dirumah ini dan kerana itu jugalah rumah ini dipilih kerana banyak kenangan yang dilalui disini,kami juga mengadakan majlis ceramah dan penyerahan borang ahli 10 tahun dahulu. Sewaktu itu Tuan Hj Osman Maseri menjadi YDPnya.

Kampong Petalin Baru ini adalah termasuk dalam Dun Air Kuning,Parlimen Tapah dan majoriti penduduknya warga emas dan 'karat' biru.Namun kami tidak pernah merasa terancam dengan suasana itu,semua itu memberi kami lebih lagi semangat dan kekuatan untuk mencari pengaruh dengan membuat aktiviti-aktiviti di surau dan di kawasan yang berhampiran untuk menarik mereka bersama kami.

Harapan aku juga sebagai Ketua Muslimat disini,tentulah ianya memerlukan pengorbanan dan kerja keras yang lebih kuat, untuk aku meneruskan kerja-kerja penerangan demi mencari lebih ramai ahli lagi.Aku dan suami aku akan terus memastikan Pas di sini akan terus berkembang dan yang penting adalah mengeratkan silaturrahim antara ahli dan memastikan ahli-ahli di sini sentiasa mengikuti program-program yang dianjurkan demi meningkatkan kefahaman tentang islam, dan juga dari semua aspek.

Antara program cawangan yang dijalankan ialah usrah cawangan setiap minggu dan Ijtima Ilmu setiap bulan yang dijalankan di surau-surau di kawasan Bidor.

No comments:

Related Posts with Thumbnails